راهکارها و ترفندهای فروش بیشتر اینترنتی


امروزه شمار زیادی از کسب و کارها دارای وب سایت هستند و دلیل آن نیز دستیابی به مشتریان بیشتر و افزایش فروش است. اما چگونه می توانیم فروش خود را افزایش دهیم؟ تکنیک ها و ترفندهای وجود دارد که به شما در این راه کمک می کند. برای اینکه با راهکارها و ترفندهای فروش بیشتر به ویژه در وب سایت آشنا شوید این مقاله را از دست ندهید.

ترفندهای فروش بیشتر

1. تصویر مناسب را نقاشی کنید

بله محصول شما شگفت انگیز است، در غیر اینصورت نمی توانستید آن را به فروش برسانید. اما تا زمانی که اعتماد مشتری را به دست نیاورید، قادر نیستید آن را بفروشید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که ارزش خود را به طور واضح و روشن نشان می دهید. به مشتریان نشان دهید که در زمینه کاری خود متخصص هستید. به آنها ثابت کنید که محصول شما می تواند مشکلاتشان را حل کند. در تمام روش های بازاریابی خود باثبات باشید تا نام برندتان در ذهنها حک شود. ایده عالی دیگر این است که از شواهد مشتری استفاده کنید.

آن را عملی کنید:

  • به زبان مشتریان صحبت کنید

  • نشان می‌دهید چگونه مشکلات آنها را حل می کنید

  • از صدا و تصویر ثابت استفاده کنید

  • شواهد مشتری ارائه دهید

2. جایگزین پیشنهاد دهید

صادقانه بگوییم، اگر مردم چیزی را که به دنبال آن هستند در وب سایت شما نیابند، آن را ترک می کنند. یکی دیگر از ترفندهای فروش بیشتر در این زمینه این است که به آنها گزینه های مختلف خرید پیشنهاد دهید. شما می توانید لیستی از گزینه های خرید را زیر محصولات خود به صورت فهرست قرار دهید تا به این صورت شانس ماندگاری بازدیدکنندگان در وبسایت و در نتیجه احتمال خرید آنان را افزایش دهید.

آن را عملی کنید:

  • به خواسته های مشتریان خود گوش دهید

  • برای هر محصول ۴ جایگزین پیشنهاد دهید

  • دریابید آیا آنچه که به دنبال آن بوده اند را یافته اند یا خیر

3. زیرکانه تخفیف دهید

شاید فکر کنید تخفیف باعث کاهش سود فروش می شود، اما اگر این کار را به درستی انجام دهید نتایج مثبتی به دست می آورید. قبل از شروع تخفیف یک پایگاه مشتری ثابت برای خود داشته باشید و ارائه تخفیف را به عنوان پاداش برای مشتریان وفادار در نظر بگیرید و نه جذب مشتریان جدید. یکی دیگر از ترفندهای فروش بیشتر این است که تخفیفات خود را پشت سر هم تبلیغ نکنید، زیرا مشتریان به جای خرید جدیدترین کالاهای تان، منتظر تخفیف می مانند. اما اگر کالای قدیمی در انبار دارید که می خواهید از دست آنها خلاص شوید با افزودن اندکی تخفیف مردم را نسبت به خرید آن ترغیب کنید.

آن را عملی کنید:

  1. پایگاه مشتری ایجاد کنید

  2. به مشتریان وفادار خود پاداش دهید

  3. حراج همیشگی نداشته باشید

4. به آنها ارزش ارائه ندهید، نه محصول یا خدمت

 بسیار خوب، توانایی ارائه تخفیف ندارید؟ مشکلی نیست. به جای آن سعی کنید ارزش واقعی محصولات خود را نشان دهید. در این زمینه تنها ویژگی محصولات را فهرست نکنید. بلکه دقیقا بگویید چگونه هر ویژگی می تواند به مشتری سود برساند. تحقیقات زیادی انجام دهید و دریابید چه کسی به محصول شما علاقه دارد و چرا. در تهیه لیست خود بسیار خاص عمل کنید. همچنین سئو و یا بهینه سازی موتور جستجو کمک زیادی به افزایش ترافیک فروشگاه آنلاین شما می کند.

آن را عملی کنید:

  • مزایا را توضیح دهید

  • ویژگی محصولات را فهرست کنید

  • از کلمات کلیدی برای کمک به سئو سایت استفاده کنید

  • با نقاط قوت خود بازی کنید

  •                                                                                                 5. درخواست بازخورد دهید

درخواست بازخورد از مشتری یکی از بهترین روش ها و ترفندهای فروش بیشتر است. با درخواست بازخورد از مشتری در می یابید واقعاً در حال انجام کار درست هستید یا خیر. از طرفی، مشتریان نیز می فهمند که شما برای نظرات آنها ارزش قائل هستید. می توانید یک نظرسنجی در وب سایت خود قرار دهید، اما اطمینان یابید که آن را تا حد ممکن خلاصه و مختصر بنویسید و از سوالات مستقیم و درستی استفاده می کنید. سپس در پایان از مشتریان یک تشکر صمیمانه انجام دهید.

آن را عملی کنید:

  • در وبسایت خود نظرسنجی قرار دهید

  • به مشتریان گوش دهید

  • بر اساس یافته های خود اقدام کنید

  • 6. ایمیل های عالی بفرستید

  • این احتمال وجود دارد که مشتریان در فهرست ایمیل شما ثبت نام کنند؛ این بدین معنی است که  منتظر دریافت خبر از شما هستند. اما چطور آنها را درگیر خود نگه می دارید؟ تنها بمباران کردن‌ جعبه ایمیل مشتریان کافی نیست. با آنها مانند انسان رفتار کنید. کمی تحقیق کنید تا بدانید آنها واقعا از شما چه می خواهند؟ استفاده از داستان سرایی روش عالی برای ترغیب و جذب مشتری است. تنها اطمینان حاصل کنید که پیام خود را ساده، واضح و مختصر بیان می کنید.

    آن را عملی کنید:

    • از عناوین خلاصه استفاده کنید

    • محتوای مفید و جالب تولید کنید

    • داستان خود را خلاقانه بیان کنید

    • ایمیل های خود را قبل از ارسال آزمایش کنید

7. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

رسانه های اجتماعی تنها وسیله ای برای ترویج پیشنهادات شما نیستند، بلکه جایی است که واقعاً می‌توانید به شخصیت خود اجازه درخشیدن دهید. هنگامی که دریافتید مشتریان شما به چه چیزهایی اهمیت می دهند می توانید مطالبی تولید کنید که مورد علاقه آنان باشد. اگر خوش شانس باشید، آنها پست های شما را به تمام دوستان خود ارسال می کنند. در پست های خود می توانید از ویژگی های محصول، مشاوره تخصصی، پست های طنز آمیز و یا حتی پشت‌ صحنه استفاده کنید.

آن را عملی کنید:

  • به صورت منظم و مرتب پست قرار دهید
  • در مورد موضوعات مختلف یک برنامه زمانی ایجاد کنید
  • به وبسایت اصلی خود لینک دهید
  • تنها هدفتان فروش نباشد

8. فرایند خرید را آسان کنید

تا حالا چند بار شده که به سایتی مراجعه کرده اید و به دلیل آنکه نتوانستید چیزی خریداری کنید از آن خارج شده اید؟ بنابراین پیمایش در سایت بسیار اهمیت دارد. اطمینان یابید که دکمه های کال تو اکشن یا فراخوان عمل را به صورت واضح قرار می دهید. همچنین اطمینان یابید که وب سایت شما در دستگاه های مختلف مانند موبایل و تبلت واکنشگرا است.

آن را عملی کنید:

  • پیمایش در وبسایت را ساده کنید
  • چندین دکمه کال تو اکشن ایجاد کنید
  • در تمام دستگاه ها واکنش گرا باشید

  • 9.برای مشتریان خود ارزش قائل شوید

  • خدمات مشتری یکی از مهم ترین ترفندهای فروش بیشتر در حوزه آنلاین است. از یک تیم خدمات مشتری اختصاصی استفاده کنید تا زمانی که مشتریان با مشکل و یا شکایت روبرو شدند به آنها مراجعه کنند. در ارائه راه حل متعهد باشید. کاری کنید که مشتریان تنها از شما تعریف کنند.

     آن را عملی کنید:

    • همیشه به شکایات گوش دهید و آنها را حل کنید

    • مراقب اهمیت تبلیغات دهان به دهان باشید

    • به رفع مشکل مشتریان متعهد باشید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

mobile-navبا ما تماس بگیرید
۰۲۱۱۲۳۴۵۶۷۸۹