چگونه از تبلیغات نتیجه بگیریم؟ راهکارها و ترفندها


چگونه از تبلیغات نتیجه بگیریم؟ راهکارها و ترفندها

چگونه از تبلیغات نتیجه بگیریم؟  این سوالی است که  ذهن بسیاری از کسب و کارها و بازاریابان را به خود مشغول کرده است. باید بدانید هیچ جادویی در کار نیست و نتایج یک شبه به دست نمی آید. موضوع مقاله ما نیز همین است: چگونه از تبلیغات نتیجه بگیریم؟ پس این مقاله را از دست ندهید.

 روش های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد، از جمله:

  • بروشور

  • ارسال ایمیل

  • بنر

  • روزنامه و مجله

  • تبلیغات آنلاین

  • کارت ویزیت

  • وب سایت

  • و غیره

برای اینکه بدانید کدام یک از این ابزارهای تبلیغاتی برای شما مناسب تر است، نیاز به آزمون و خطا دارید. به کمک نکات زیر می توانید نتایجی را که به آن امیدوار هستید در زمان کمتری

به دست آورید.

چگونه از تبلیغات نتیجه بگیریم؟

 نشان دهید چه چیزی شما را از دیگر رقبا متمایز می‌کند

 مردم روزانه با انواع و اقسام تبلیغات مواجه هستند. بنابراین چه چیزی شما را در ذهن مشتری باقی نگه می دارد و از دیگر رقبا متمایز می‌کند؟ به مشتریان بالقوه خود نشان دهید که چرا انتخاب اول آنها هستید و چرا نباید رقبای دیگرتان را در نظر آورند. بنابراین یک تبلیغات موثر دارای ویژگی هایی مانند ویژگی های زیر است:

  • تبلیغات شما باید حاوی ویژگی هایی باشد که رقبایتان نتوانند آنها را ارائه دهند

  • برند شما باید دارای ویژگی های منحصر به فرد باشد

  • باید از قدرت کافی برای جلب نظر مخاطبان جدید و همینطور مشتریان بالقوه برخوردار باشد

  • به طور خاص به مشتریان خود بگویید که این محصول چه مزایایی برای او به همراه دارد

 بنابراین تنها به صرفه فروش تبلیغ نکنید. نمونه های زیر را در نظر بگیرید:

Head and shoulder : از شر شوره مو خلاص شوید

پیتزا دومینو: پیتزای تازه و داغ بگیرید

بستنی M&MS: تنها در دستان شما آب نمی شود، در دهان شما آب می شود

southwest Airline : ما خطوط هوایی کم هزینه هستیم

از عنوان خبری جذاب استفاده کنید

این روزها مردم به سرعت از چیزها رد می شوند. آنها روزانه با تبلیغات زیادی سر و کار دارند که از آنها گذر می کنند. بنابراین چه چیزی باعث می‌شود تا آنها متوقف شوند و تبلیغات شما را بخوانند؟

اول از همه باید بدانید که عنوان مهمترین بخش هر متن تبلیغاتی است و تاثیر اولیه آن بر مشتری اجتناب‌ناپذیر است. یک عنوان می تواند ۱۵ درصد توجه خوانندگان را جلب کند و دیگری ۹۰ درصد.

 سوالی که در اینجا جواب می دهید این است که در حقیقت به دنبال جذب چه کسانی هستید و چه چیزی باید توجه آنها را جلب کند؟

برای اینکه عنوان خبری جذاب بنویسید نکات زیر را رعایت کنید:

  • از واژه هایی استفاده کنید که برای مخاطب جذاب باشد، واژه‌هایی نظیر «جدید» یا «به بازار آمد» و غیره

  • همچنین از تاریخ در عنوان تبلیغاتی خود استفاده کنید

  • اگر قیمت شما رقابتی است آن را در عنوان ذکر کنید

  • از مزیت های اضافه و منحصر به فرد مانند خدمات رایگان استفاده کنید

  • اگر عنوان تبلیغاتی شما حالت توصیه ای داشته باشد بهتر است

  • علاوه بر آن مردم به دنبال تبلیغاتی هستند که چیزی به آنها آموزش دهد، مانند کاهش وزن، ثروتمند شدن و غیره

    ترس آنها را از میان بردارید

    مردم از هزینه کردن هراس دارند. آنها از محصولات بی کیفیت و بدون تضمین واهمه دارند و نگران این هستند که پول خود را در چاه بیاندازند. بنابراین اگر آنها از خرید محصولات شما بترسند حاضر نخواهند بود پول خود را هزینه کنند. بنابراین لازم است که ترس و تردید های آنان را از میان بردارید:

    • یک ایده بسیار خوب ارائه گارانتی است. به این صورت آنها اطمینان می یابند که در صورت خرابی و یا آسیب دیدگی وجهه آنها بازگردانده می شود.

    • همچنین خدمات پس از فروش نقش بسیار مهمی در جلب اعتماد مشتری به عهده دارد و به احتمال زیاد در بلند مدت می تواند به خرید مجدد او بیانجامد. از طرف دیگر، او خود به مبلغان برند شما تبدیل می‌شود و کالا و خدمات شما را به دوستان و آشنایان خود نیز توصیه می کند. بنابراین با یک تیر می توانید دو نشان بزنید.

     از فراخوان عمل استفاده کنید

    تنها پیشنهادات خود را به مشتریان بالقوه ارائه ندهید بلکه از آنها بخواهید عملی را انجام دهند، مثلاً:

    • به طور مستقیم بر روی تبلیغات شما کلیک کنند

    • محصولی سفارش دهند

    • عضو خبرنامه شوند

    به این صورت شما می توانید در خبرنامه های بعدی از طریق ایمیل، پیشنهادات و تخفیفات بیشتری به آنها ارائه دهید و یا برای آنها ایمیل های آموزشی بفرستید.

  •  حس فوریت را در آنان ایجاد کنید

    شما نه تنها باید تبلیغ کنید، بلکه باید حس فوریت را در مشتری ایجاد کنید. این که آنان هم اکنون از شما خرید کنند. نباید مشتری تبلیغات شما را ببیند و سفارش محصولات و کالا را به موقع دیگر تاخیر بیندازد. به یاد داشته باشید که اکثر افراد مشغله ذهنی زیادی دارند و به سرعت تبلیغات شما را به فراموشی می سپارند.

     بنابراین، از تبلیغاتی استفاده کنید که دارای محدودیت زمانی بوده و همین طور غیر قابل مقاومت باشد به عنوان مثال:

    • حراج تا دو روز دیگر

    • همین حالا خرید کنید و تخفیف بگیرید، به صورت محدود

      بنابراین به مشتریان بالقوه خود بگویید که اکنون زمان خرید است.

     

  • از شواهد استفاده کنید

    یکی از بهترین راههای تولید تبلیغات موثر ایجاد اعتماد و انگیزه به مشتری است. به یاد داشته باشید که مشتریان امروزه نگرانی‌های زیادی دارند، به خصوص هنگامی که در فضای آنلاین حضور دارند. لازم است که در آنها حس اعتماد را برانگیزید. آنها باید بدانند که محصولات و خدمات شما برای آنان انتخابی درست بوده است.یکی از روش های ایجاد اعتماد در آنها استفاده از شواهد دیگر مشتریان در خصوص استفاده محصولات و خدمات شما است. بنابراین در تبلیغات خود یک الی دو شواهد از مشتری راضی قرار دهید. امروزه افراد به نظرسنجی‌های آنلاین توجه زیادی می‌کنند، بنابراین یک بخش نظرسنجی در وب سایت خود قرار دهید. تحقیقات نشان داده است که نظرات دیگران در تصمیم خرید مشتریان بالقوه تاثیر زیادی دارد. دیدن اینکه دیگر مشتریان از خرید شما راضی و خشنود هستند، باعث ترغیب مشتریان جدید می شود تا محصولات و خدمات شما را امتحان کنند.  در این مقاله آموختیم که چگونه از تبلیغات نتیجه بگیریم و راهکارهایی را در این زمینه ارائه دادیم. امیدواریم که این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

     به نظر شما دیگر چگونه از تبلیغات نتیجه بگیریم؟  

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

mobile-navبا ما تماس بگیرید
۰۲۱۱۲۳۴۵۶۷۸۹