راهکارهای جذب مشتری جدید


جذب مشتری جدید همیشه یکی از دغدغه های کسب و کارها بوده است. بدون جذب مشتری بیشتر کسب و کار شما گسترش پیدا نمی کند. به همین خاطر در این مقاله شما را با راهکارهای جذب مشتری جدید آشنا می کنیم.

راهکارهای جذب مشتری جدید

  1. به مشتریان خود تخفیف ارائه دهید

 مشتریان امروزی به دنبال ارزش  و انجام مبادله هستند. با ارائه تخفیف های اولیه آنان را به کسب و کار خود جذب کنید. مثلاً ارائه تخفیف یا اعتبار در اولین خرید، بسته بندی هدیه رایگان برای خرید اول و ارائه طرح اشتراک رایگان از نمونه این تخفیفات است. چنین تخفیف‌های دسته اولی برای جذب مشتریانی که نیاز به انگیزه خرید از شما دارند کمک می کند.  پس از این کار  خرید آنها را ردیابی کنید تا دریابید چگونه می توانید از طریق پیام های بازاریابی آینده آنان را بهتر هدف بگیرید و وفاداری آنها را تقویت کنید.

  1. از آنها درخواست ارجاع کنید

 یکی از بهترین راهکارهای جذب مشتری جدید استفاده از مشتریان کنونی است. آنها می توانند به مبلغان محصولات و خدمات شما تبدیل شوند. اما نمی‌ توانید منفعل باقی بمانید و منتظر باشید که آنها همکاران دوستان و خانواده خود را به کسب و کار شما بیاورند. به ‌جای آن کنترل امور را در دست بگیرید و یک رویکرد سیستماتیک برای درخواست فعالانه ارجاع از مشتریان راضی خود ایجاد کنید. برای درخواست ارجاع ابتدا باید به مشتریان خود ارزش ارائه دهید و نه محصول یا خدمت. سپس از آنها به طور مودبانه درخواست کنید که شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند. به عنوان مثال به آنها بگویید: «از اینکه با ما همکاری می کنید متشکریم. قصد داریم به دیگران نیز کمک کنیم. آیا فردی را می شناسید که به محصولات و خدمات ما علاقه مند باشد؟». روش دیگر این است که از آنها بخواهید نظر و یا شواهد خود را در وب سایت شما قرار دهند. به این صورت آنها در پاسخگویی  احساس عدم راحتی نمی کنند. از طرف دیگر یک ایمیل بفرستید و رضایت آنها از خریدشان جویا شوید و سپس در یک ایمیل دیگر از آنها درخواست ارجاع دهید. در صورت تایید این کار مشوق هایی را برای آنان در نظر بگیرید

  1. با مشتریان قدیمی خود تماس بگیرید

به لیست مشتریان قدیمی خود مراجعه کنید، کسانی که برای مدتی از شما خرید نکرده اند. یک برنامه منظم مثلاً ۳ ماهه برای این کار در نظر بگیرید. از طریق ایمیل، پیام کوتاه یا تلفن با آنها تماس بگیرید، آنان را از محصولات و خدمات جدید خود آگاه کنید و علت عدم مراجعه شان را جویا شوید. در صورت بازگشت چند مشوق به آنها پیشنهاد دهید.

 

 

  1. وب سایت خود را به روز کنید

وب سایت شما درگاه اصلی رسیدن به مشتریان جدید است. بنابراین بهینه سازی موتورهای جستجو از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین از آنجا که بسیاری از افراد از طریق موبایل در  اینترنت سرچ می کنند سایت خود را از لحاظ واکنش گرا بودن در دستگاه های مختلف بررسی کنید. از طرفی سرعت وب سایت خود را افزایش دهید، زیرا سرعت بالا در رتبه بندی بهتر وب سایت در موتور جستجو اهمیت زیادی دارد. از جمله روش های دیگر تولید محتوای جدید، اطمینان از به روز بودن پلاگین ها و تم ها، عدم استفاده از تصاویر بی کیفیت، حذف لینک های خراب و غیره است.

  1. با کسب و کارهای مکمل مشارکت کنید

مشارکت با کسب و کارهای دیگری که دارای پایگاه مشتری یکسان هستند و از طرفی به طور مستقیم در رقابت با شما قرار ندارند یکی از راهکارهای جذب مشتری است. به عنوان مثال، اگر شما محصولات کودکان به فروش می رسانید همکاری با فروشنده ای که به فروش لباس بارداری می‌پردازد ایده بسیار خوبی است.

  1. تخصص خود را تبلیغ کنید

با به نمایش گذاشتن تخصص خود در صنعت می توانید تاثیر بیشتری در مشتریان جدید بگذارید. به عنوان مثال با سخنرانی در یک رویداد صنعتی، برگزاری وبینار یا کارگاه آموزشی و یا برگزاری جلسات آموزشی می توانید در مشتری جدید احساس خوبی ایجاد کنید و آنان را به کسب و کار خود ترغیب کنید. این روش به ویژه برای کسب و کارهایB2B بسیار مفید است.

  1. از سایت های رتبه دهی آنلاین و سایت های نظردهی غافل نباشید

مشتریان B2B وB2C هر دو اغلب  پیش از شروع  همکاری با شرکت به سایت های رتبه بندی و نظردهی سر می زنند. بنابراین اطمینان یابید که این سایت ها را رصد می کنید و به تمام شکایات موجود پاسخ می دهید. لینک نظرات مثبت آنها را در سایت خود قرار دهید. اثبات اجتماعی بسیار قدرتمند است. مشتریان جدید در صورت مشاهده تعریف و تمجید از شرکت شما، به آن جذب می شوند.

 

 

  1. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

امروزه افراد حضور فعالی در رسانه های مختلف اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و غیره دارند. بنابراین یکی از مقرون به صرفه ترین راهکارهای جذب مشتری جدید کانال های رسانه های اجتماعی است. در این صفحات اجتماعی یک صفحه جدید ایجاد کنید. در آن محتوای جذاب مربوط به کسب و کار خود را قرار دهید. در پست های خود از هشتگ های مناسب برای جذب مشتری جدید استفاده کنید. مطالب و ویدئوهایی قرار دهید که مطابق با سلایق مشتریان باشد. به سوالات آنان پاسخ دهید و اعتماد آنها را جلب کنید.

  1. به ظاهر فروشگاه خود اهمیت دهید

ظاهر یک فروشگاه در بدو ورود مشتری اهمیت دارد. اگر مشتری به فروشگاهی وارد شود که دارای نظم و ترتیب مناسبی نبوده، بوی بدی در هوا جریان دارد و روی زمین آشغال ریخته باشد محال است دیگر به آنجا مراجعه کند، حتی اگر  محصولات  به حراج گذاشته شده باشد.

  1. نسبت به محصولات خود آگاهی کامل داشته باشید

همه کارمندان شما باید نسبت به محصولات و خدماتی که شرکت ارائه می کند آگاهی کامل داشته باشد. بنابراین نسبت به آموزش کارمندان مبادرت ورزید. کارمندان شما باید بدانند محصولات و خدمات چگونه می تواند به رفع مشکلات مشتری کمک کند و به تمام پرسش های مشتریان پاسخ مناسب دهند. هیچ چیز بدتر از این نیست که یک کارمند نتواند پاسخگوی مشتری باشد. در این میان رفتار دوستانه و رعایت ادب را فراموش نشود. علاوه بر آن هیچ چیزی را به مشتری تحمیل نکنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

mobile-navبا ما تماس بگیرید
۰۲۱۱۲۳۴۵۶۷۸۹